Kb. 100 évvel ezelőtt egy távoli városban, az amerikai Michiganben véglegesen megunták a kézi mosást, és megalapították az elektromos motor hajtotta mosógépek gyártására az Upton Machine Corporation-t. Másfél évtizeddel később a cég beolvadt a Ninteen Hundred Washer vállalatba, ahonnan egyenes út vezetett a világsiker felé, hiszen több kisebb cég felvásárlása után, 1950-ben a Ninteen megváltoztatta nevét Whirlpool Corporation-re. Röviddel ezután beruháztak egy brazil motorgyárba, mellyel végérvényesen bekerültek a világ háztartási gépkészítő élvonalába. A 20. század közepén gépeik még csak Amerikában voltak elérhetőek. Az, hogy manapság Magyarországon is alap felszereltségnek számít egy mosógép majdnem minden lakásban, csak a rendszerváltás környékén kezdett elterjedni.
Érdekes, hogy a múlt század második felétől kezdve az amerikai nagyvárosokban inkább a közös mosóhelyek száma növekedett meg. Ez azt jelenti, hogy a kávézók, éttermek mellett vannak olyan önkiszolgáló, nagyteljesítményű mosógépek, amikbe pénzt kell dobni, betenni a ruhákat, mosóport, öblítőt, és mialatt a gép kimossa a dolgainkat, mi olvasgathatunk mellette, aztán a szárító funkció letelte után hazavihetjük a frissen mosott darabokat. Számos amerikai filmben játszódnak jelenetek ilyen típusú, közös mosóhelyeken.
Legyen szó Whirpool mosógépről, mosogatógépről, Whirlpool hűtőről, vagy akár Whirlpool beépíthető sütőről, a márka garantálja a minőséget. Szlogenjük is erről tanúskodik, miszerint érzékelik a különbséget. Maga a márkanév a mosógépeikre utal, ez volt az első háztartási gép, amit sorozatban gyártottak. A felgyorsult hétköznapokban sem szabad megfeledkezni az energia pocsékolásról. Hogy ezt elkerüljük, érdemes odafigyelni az energiaosztályokra.
Lehet, hogy elsőre drágábbnak tűnhetnek az A+++ besorolású készülékek, de rövid időn belül megtérül az áruk mind a villanyszámlánkat tekintve, mind a környezettudatosságot előnyben részesítve. A Whirpool nagyon komolyan veszi környezetünk védelmét, folyamatosan foglalkozik az éghajlatváltozással. Olyan innovatív termékeket fejlesztenek, amelyek minimálisra csökkentik a környezetre gyakorolt hatást, miközben gépeik minél inkább megkönnyítik vásárlóik életét.